Tuesday, May 26, 2009

Rahsia Kehebatan HPA (Herba Penawar Al Wahida)

Mai Secawan!

Kata-kata ini sangat sinonim dengan HPA yang mengeluarkan kopi radix. Kejayaan HPA menamba t hati pengguna dengan minuman kopi radix tidak dapat disangkal lagi. Oleh kerana sambutan yang sangat menggalakkan, ada pihak yang tidak bertanggungjawab mengeluarkan kopi radix palsu sehingga menjejaskan nama baik HPA. HPA yang diasaskan Tn. Hj. ismail semenjak tahun 1987 berkembang sangat pesat. Antara produk-produk yang dikeluarkan ialah minyak herba but-but, teh kacip fatimah, herba pelawas dan kosmetik berasaskan pegaga.Apakah rahsia kejayaan beliau?

1. Memiliki ijazah muda sains (botani) - resepi herba diwarisi dari orang tuanya dan beliau meneruskan pengajian di dalam bidang berkaitan. Beliau membuat kajian dan ramuan sangat sesuai untuk digunakan. Datuk beliau merupakan seorang pakar herba dari Perlis.

2. Proses pembuatan produk bersih dan suci- setiap pekerja perlu mengambil wudhu' sebelum memulakan kerja. Ini bertujuan mendapatkan keberkatan dari Allah swt. Setiap pagi (pukul 10.00 pagi), pekerja menunaikan solat dhuha secara berjemaah dan diikuti tazkirah ringkas.

3. Harga produk berpatutan- produk dijual dengan harga mampu milik. Kesan penggunaannya juga amat baik

4. Produk sampingan- selain memasarkan produk berasaskan herba dan madu, produk-produk sampingan ditawarkan seperti kursus perubatan herba, bekam, akupuntur dan refleksologi. Ini membolehkan para pengguna mendapat ilmu tambahan di dalam perubatan yang diamalkan Rasulullah saw.

5. Produk halal- tiada keraguan di hati para pengguna untuk menggunakan produk HPA kerana status halal dari pihak JAKIM.
6. Semua produk HPA mendapat kelulusan daripada Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan (BPFK), Kementerian Kesihatan Malaysia.
7. Setiap bulan, HPA menginfakkan sebahagian daripada keuntungan syarikat kepada sekolah agama, sekolah tahfiz dan rumah anak yatim.
9. Pelan pemasaran yang tidak bertentangan dengan syarak (telah disemak oleh panel ulama’) – adil, tiada keraguan dan tiada perangkap.
Alangkah besarnya jasa dan pengorbanan Tn. Hj. Ismail di dalam membantu umat Islam diseluruh dunia untuk mendapatkan produk perubatan yang halal. Kejayaan beliau adalah kerana sifat kesederhanaan dan rendah hati serta tawakkal kepada Allah. Tambahan pula dengan amalan bersedekah yang diamalkan. Semoga HPA terus berada di pasaran dunia.



No comments:

Post a Comment