Saturday, February 7, 2009

RAHSIA kehebatan Walt Disney- Siri 2

KEUTAMAAN KEPADA PELANGGAN

Kisahnya bermula apabila guru sebuah sekolah menengah menelefon staf Walt Disney dan menyatakan hasrat untuk mengadakan rombongan. Salah satu program semasa rombongan, guru itu ingin mempersembahkan kehebatan band sekolahnya sebagai sumbangan kepada Walt Disney dan staf WD meminta guru itu menghantar demo tape sebelum permohonan diluluskan. Tidak lama kemudian kebenaran diberikan oleh WD kepada sekolah itu mengadakan rombongan dan membuat persembahan band disamping menerima borang tempahan tiket ke Taman Tema WD. Pelajar-pelajar sekolah membayar harga tiket dan kos yang terlibat semasa rombongan. Tentu sekali mereka pergi bersama-sama ahli keluarga!
Semasa berada di Taman Tema WD, band sekolah mempersembahkan kehebatan mereka disamping dapat menghiburkan para pengunjung di taman tema itu. Ahli rombongan pula membeli pelbagai cenderahati untuk dibawa pulang. Itulah hebatnya WD yang memberi keutamaan kepada pelanggannya. Untung berganda dan kenangan bersama pelanggan diutamakan. Oleh itu beri keutamaan terhadap permintaan pelanggan anda sekiranya sesuai untuk perniagaan anda.

No comments:

Post a Comment